Biblioteka – wydarzenia

Projekty realizowane w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-25

Klasy 1 „Mój nowy przyjaciel z biblioteki”

Klasy 2 a „Wkręceni w czytanie” na podstawie serii Czytam Sobie

Klasa 2b „”Jestem ilustratorem książki” – tworzymy zeszyt przeczytanych książek

Klasa 3a „”Doktor Dolittle i afrykańskie zwierzęta”

Klasy 3b i 3c „Niesamowite przygody 10 skarpetek”

Klasy 4 – Moja biblioteczka – projekt i wykonanie w edytorze grafiki

Klasy 5 – „Tą serię polecam” – prezentacja multimedialna

Klasy 6a i 6b Plakat promujący ulubioną książkę

Klasy 6 – „Mury mówią” historia regionu w pudełku na podstawie literatury regionalnej w bibliotece

Klasa 7 a i 7b – „Tworzę komiks na podstawie wybranej lektury”

Klasa 7c – Lapbook „Balladyna”

Klasa 8a – Komiks na podstawie Małego Księcia

Klasa 8b Lapbook „Pan Tadeusz”

Klasa 8c – Recenzja książki z biblioteki

Konkurs LEGO

W bibliotece odbył się konkurs LEGO skierowany do wszystkich uczniów naszej szkoły. Polegał na przygotowaniu budowli z klocków LEGO zainspirowanej scenką z przeczytanej książki. Wzięło w nim udział 19 uczniów. Przyniesione prace były bardzo różnorodne i pomysłowe.

Wyniki konkursu:

W kategorii klas 1-3

1 miejsce Karol Konopacki klasa 1b

2 miejsce Bartosz Kołodziejczyk klasa 2b

3 miejsce Maja Nowopolska klasa 1 a

W kategorii klas 4-8

1 miejsce Hubert Breszka klasa 7b

2 miejsce Hubert Fischer i Karolina Zwara z 8c

3 miejsce Barbara Przybylska 4 c i Igor Wojak 4 b

Wyróżnieni uczniowie otrzymali nagrody książkowe zakupione z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-25.

W bibliotece szkolnej przygotowano wystawę budowli.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za piękne prace a zwycięzcom gratulujemy sukcesu.

Elektroniczna rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023

Od dnia 16 maja 2022r. będzie aktywna strona elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Od tego dnia do 20 czerwca 2022 r., każdy uczeń klasy 8 powinien założyć sobie konto, wypełnić wniosek, wydrukować go i dostarczyć do wybranej przez siebie szkoły pierwszego wyboru. Można to zrobić przez stronę www.powiatstarogard.pl i zakładkę Rekrutacja lub przez stronę dowolnej szkoły ponadpodstawowej.                                                

Szkolny Punkt Informacyjny znajduje się w bibliotece.

Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdują się na stronie: https://powiatstarogard.pl/wydzial-edukacji/rekrutacja-do-szkol-ponadpodstawowych/

VI Szkolny Konkurs Pięknego Czytania

26 kwietnia odbył się w naszej szkole VI Konkurs Pięknego Czytania. Uczniowie klas 4-7 rywalizowali ze sobą o tytuł Mistrza Pięknego Czytania. Na początku prezentowali przygotowany przez siebie tekst, następnie czytali  wylosowany fragment, który przygotowany został przez nauczycielki spośród nowości zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Oceniano poprawność, płynność, dykcję oraz interpretację czytanego tekstu.        Z wielką przyjemnością wysłuchano przedstawionych przez uczniów fragmentów książek.

Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

I m-ce  Michalina Glazer kl. 4a II m-ce  Amelia Markowska kl. 5b III m-ce exaequo  Zofia Weihsbrodt kl. 7a i Antonina Mosińska kl. 7c

Wyróżnienia: Łukasz Sikora kl. 4b Agata Tomaszewska kl. 4c Damian Ślusar kl. 5a Vanessa Kosiedowska kl. 6b Maria Cybulska kl. 7b

Gratulujemy!!!

Skarpetki na tropie – projekt czytelniczy

W klasach 3 b i 3c przeprowadzono projekt czytelniczy pod tytułem „Skarpetki na tropie”. Wcześniej, we wszystkich klasach nauczania wczesnoszkolnego, ogłoszono konkurs plastyczno-techniczny na skarpetkową maskotkę. Uczniowie wykonali piękne prace, które zostały ocenione przez jury i nagrodzone książkami oraz dyplomami.

Następnie zapoznano uczniów klas 3 z serią książek Justyny Bednarek o przygodach skarpetek. Nawiązując do jednego z opowiadań, uczniowie na podstawie otrzymanych tekstów wykonali ilustracje,  które po złożeniu stworzyły książkę do teatrzyku Kamishibai. Na zakończenie zajęć klasa zaprezentowała swoją pracę wychowawcy.

Celem projektu było propagowanie wartościowej literatury zakupionej w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, a także rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i rozwijanie twórczości plastycznej i manualnej.

1 2 5
Skip to content