Przedszkole

Wyprawka dla oddziału przedszkolnego
Rok szkolny 2022/2023

Edukacja przedszkolna
Pakiet „Strefa Przedszkolaka, poziom B+ ”, autorzy: A. Banaś, J. Bieniek, K. Cebula,  M. Kwiecień, M. Plewa, W. Żaba- Żabińska, wydawnictwo MAC

Religia:

”Tak! Jezus mnie kocha” Podręcznik do religii dla dziecka sześcioletniego,
red. ks. K. Mielnicki, E. Kondrak, wydawnictwo Jedność.

  • piórnik z wyposażeniem ( 2 ołówki, gumka, temperówka z pojemnikiem na śmieci, nożyczki, linijka, kredki ołówkowe – miękkie, min.10-12 kolorów),
  •  plecak/ tornister,
  •  pisaki,
  •  papier kolorowy A4 typu „wydzieranka”,
  •  blok techniczny biały A4 – 2 sztuki,
  •  blok techniczny kolorowy A4 – 2 sztuki,
  •  blok rysunkowy kolorowy A4 – 2 sztuki,
  •  blok rysunkowy biały A4- 2 szt.
  •  blok techniczny biały A3 – 1 sztuka,
  •  blok techniczny kolorowy A3 – 1 sztuka,
  •  brystol –  3 duże arkusze, różne kolory,
  • bibuła – 3 kolory
  • 16-kartkowy zeszyt w linie, który ma dwa kolory linii: niebieski i czerwony,
  • 16-kartkowy zeszyt w kratkę,
  • plastelina ( opakowanie 12-18 kolorów, miękka w dotyku) – 1szt.
  •  pastele olejne,
  •  klej w sztyfcie-  2 sztuki,
  •  klej magic w plastikowej tubce – 2sztuki
  •  farby plakatowe (12 kolorów)
  •  kubek do malowania farbami,
  •  pędzelki różnej grubości – 3szt.
  • podkładka/ folia na ławkę,
  • teczki A4 na prace plastyczne (na gumkę)  – 3 szt.
  • koszulki na dokumenty A4- 20szt. ( niepodpisane)
  •  5 kopert ( niepodpisane),
  •  2 ryzy białego papieru ksero
  •  pudełko chusteczek higienicznych ( opakowanie po 100 szt., w kartoniku)– 2 opakowania,
  • ręcznik papierowy – 2 opakowania typu megarolka
  • mydło w płynie ( najlepiej hipoalergiczne, kozie mleko)– 2 opakowania ( albo 1 opakowanie uzupełniające o pojemności 1l.)
  • strój na gimnastykę w worku tekstylnym
  • ubranie ( bluzka, spodenki, skarpetki, majtki) na zmianę w oddzielnym worku tekstylnym/ reklamówce
  • obuwie na zmianę (wygodne, łatwe do ubrania; typu kapcie przedszkolne, trampki)

Proszę o podpisanie wszystkich rzeczy ( kredki ołówkowe, pędzelki – każdy osobno;) oraz przygotowanie na pierwszy dzień nauki w szkole tekturową wizytówkę dla dziecka (zgięta kartka z białego bloku technicznego z napisanym imieniem dziecka).

„MAJ”

Ostatnie dwa miesiące w „0” to wiele przygód. Przedszkolaki uczyły się – bawiąc, jak  i poznawały najbliższą okolicę podczas  wycieczki do Biblioteki Miejskiej,  wizyty w gospodarstwie „Rajskie Łąki”.  Co miesiąc, w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego  „Magiczna moc bajek”, wykonywały zadania, które zachęcają do poznawania i bajek, jak i kształtują więzi międzypokoleniowe.

„Kwiecień w zerówce”

W kwietniu dzieci z „0” wzięły aktywny udział w zabawach z okazji Prima Aprilis- Dnia Bez Plecaka, podczas spacerów – poszukiwały oznak budzącej się wiosny.

Przed świętami wielkanocnymi dzieci przygotowały własne ozdoby świąteczne. Z okazji „Dnia Ziemi”- posprzątały teren wokół Szkoły.  W  tygodniu poprzedzającym święta majowe – dzieci w oddziale „0” poznały symbole narodowe, pogłębiły wiedzę o Polsce oraz przygotowały własne flagi.

Diana Dobruchowska-Osowska

„W marcu jak w garncu”

Miesiąc marzec obfitował w ciekawe wydarzenia w grupie „0”. Dzieci wzięły udział w „Dniu Matematyki”, podczas którego poznały pierwsze tajniki Królowej Nauk, zamieniły się w przyrodników i sadziły cebulę, fasolę. Były również super sportowcami podczas zabaw na sali gimnastycznej.

21 marca Dzieci z „0” przegnały mroźną Zimę, a przywitały kolorową Panią Wiosnę zabawą, instrumentami muzycznymi oraz przepięknymi pracami plastycznymi. 21 marca to nie tylko 1. dzień Wiosny, ale także „Dzień Kolorowej Skarpetki”, jako symbolu więzi z osobami z Zespołem Downa, o czym Przedszkolaki pamiętały. Tradycyjnie zostały wykonane zadania z projektu czytelniczego „ Magiczna moc bajek” w sposób kreatywny i konstruktywny.

Diana Dobruchowska – Osowska

Dzieci z grupy „0”

przeżyły w tym semestrze wiele przygód. Przedszkolaki poznały nie tylko tajniki czytania, pisania, liczenia, ale również świetnie bawiły się podczas Dnia Przedszkolaka, Dnia Pluszowego Misia, Dnia Postaci z Bajek, Barbórek,  Mikołajek, Balu Karnawałowego. Podczas zimowych dni dokarmiały ptaki, dosypując im karmy do karmnika.  Co miesiąc, w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego  „Magiczna moc bajek”, wykonywały zadania, które zachęcają do poznawania i bajek, jak i kształtują więzi międzypokoleniowe, rozbudzają ciekawość świata i uwrażliwiają na inne osoby. Dzieci z grupy „0” przeżyły w tym semestrze wiele przygód. Przedszkolaki poznały nie tylko tajniki czytania, pisania, liczenia, ale również świetnie bawiły się podczas Dnia Przedszkolaka, Dnia Pluszowego Misia, Dnia Postaci z Bajek, Barbórek,  Mikołajek, Balu Karnawałowego. Podczas zimowych dni dokarmiały ptaki, dosypując im karmy do karmnika.  Co miesiąc, w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego  „Magiczna moc bajek”, wykonywały zadania, które zachęcają do poznawania i bajek, jak i kształtują więzi międzypokoleniowe, rozbudzają ciekawość świata i uwrażliwiają na inne osoby.

Skip to content