Wyprawka dla oddziału przedszkolnego
Rok szkolny 2024/2025
Edukacja przedszkolna:
Pakiet „Dzieciaki w akcji. Sześciolatki. Roczne przygotowanie przedszkolne.” Wydawnictwo: Nowa Era.
Autorzy: Anna Stalmach–Tkacz, Karina Mucha.
Religia: ”Tak! Jezus mnie kocha. Podręcznik do religii dla dziecka sześcioletniego.”, wydawnictwo: Jedność.
Autorzy: ks. dr. K. Mielnicki, E. Kondrak
- piórnik z wyposażeniem ( 2 ołówki, gumka, temperówka z pojemnikiem na śmieci, nożyczki, linijka, kredki ołówkowe – miękkie, min.10-12 kolorów),
- plecak/ tornister ( mieszczący teczkę A4)
- pisaki,
- blok techniczny biały A4 – 2 sztuki,
- blok techniczny kolorowy A4 – 2 sztuki,
- blok rysunkowy kolorowy A4 – 2 sztuki,
- blok rysunkowy biały A4- 2 szt.
- blok techniczny biały A3 – 1 sztuka,
- blok techniczny kolorowy A3 – 1 sztuka,
- brystol – 3 duże arkusze, różne kolory,
- bibuła – 3 kolory
- 16-kartkowy zeszyt w linie, który ma wyraźne dwa kolory linii: niebieski i czerwony,
- 16-kartkowy zeszyt w kratkę,
- plastelina ( opakowanie 12-18 kolorów, miękka w dotyku) – 1 szt.
- pastele olejne,
- klej w sztyfcie- 2 sztuki,
- klej magic w sztyfcie – 2 sztuki
- farby plakatowe (12 kolorów)
- kubek do malowania farbami,
- pędzelki różnej grubości – 3szt.
- teczki A4 na prace plastyczne (na gumkę) – 3 szt.
- koszulki na dokumenty A4- 20szt. ( niepodpisane)
- 7 kopert ( niepodpisane),
- 2 ryzy białego papieru ksero
- 2 pudełka chusteczek higienicznych ( opakowanie po 100 szt., w kartoniku)
- 1 opakowanie chusteczek nawilżanych z zamknięciem
- 2 opakowania ręczników papierowych typu megarolka
- mydło w płynie ( najlepiej hipoalergiczne, kozie mleko) – 2 opakowania ok. 500 ml ( albo 1 opakowanie uzupełniające o pojemności 1l.)
- ubranie ( bluzka, spodenki/ getry skarpetki, majtki) na zmianę w oddzielnym worku tekstylnym/ reklamówce
- obuwie na zmianę (wygodne, łatwe do ubrania; typu kapcie przedszkolne, trampki)
Proszę o podpisanie wszystkich rzeczy ( kredki ołówkowe, pędzelki – każdy osobno;) oraz przygotowanie na pierwszy dzień nauki w szkole tekturową wizytówkę dla dziecka (zgięta kartka z białego bloku technicznego z napisanym imieniem dziecka).
Planetarium
W kwietniu do naszej „0” przyjechało mobilne planetarium. Dzieci mogły obejrzeć niezwykły seans. Dzieci były zachwycone i pełne wrażeń po takim seansie.
Dzięki uprzejmości Dyrekcji Starogardzkiego Centrum Kultury mogliśmy zwiedzić zakamarki SCK’u, poznać możliwości rozwijania talentów pod okiem specjalistów, wykonać unikatowe tulipany dla naszych mam, a także zwiedzić galerię sztuki. To była niesamowita wyprawa.
Biblioteka
W grudniu dzieci z oddziału „0” udały się na wycieczkę do Miejskiej Biblioteki Publicznej. Podczas pobytu w bibliotece dowiedziały się , w jaki sposób można stać się czytelnikiem, poznały tajniki pracy bibliotekarza. Panie bibliotekarki przygotowały bardzo ciekawe zabawy sprawdzające znajomość literatury dziecięcej. To była udana wycieczka!
Nauka
Wprowadzenie do świata nauki nie musi być nudne, ale powinno być dobrą zabawą. Przekonały się o tym dzieci z oddziału przedszkolnego. 🙂 Różnymi sposobami doskonaliły swoje umiejętności, aby nauka w 1 klasie była nadal łatwa i przyjemna. 🙂
Zimowe dni….
Dzieci z oddziału przedszkolnego zimowe dni spędziły na zabawie i śniegowych atrakcjach. Gdy pogoda nie sprzyjała, wolne chwile wykorzystywały na sali gimnastycznej i doskonaleniu gry w piłkę nożną, ręczną oraz koszykówkę. Z okazji walentynek odbyły się zabawy, które zintegrowały grupę. 27 lutego w Dniu Dinozaura – dzieci z „zerówki” przyglądały się bliżej dinozaurom, poznały ciekawostki z życia tych zwierząt. 08 marca chłopcy przygotowali miłą niespodziankę dla swoich koleżanek z okazji Dnia Kobiet.
D. Dobruchowska – Osowska
Wyprawka dla oddziału przedszkolnego
Rok szkolny 2022/2023
Edukacja przedszkolna:
Pakiet „Strefa Przedszkolaka, poziom B+”, autorzy: A. Banaś, J. Bieniek, K. Cebula, M. Kwiecień, M. Plewa, W. Żaba- Żabińska, wydawnictwo MAC
Religia:
”Tak! Jezus mnie kocha” Podręcznik do religii dla dziecka sześcioletniego, red. ks. K. Mielnicki, E. Kondrak, wydawnictwo Jedność.
- piórnik z wyposażeniem (2 ołówki, gumka, temperówka z pojemnikiem na śmieci, nożyczki, linijka, kredki ołówkowe – miękkie, min.10-12 kolorów),
- plecak/ tornister,
- pisaki,
- papier kolorowy A4 typu „wydzieranka”,
- blok techniczny biały A4 – 2 sztuki,
- blok techniczny kolorowy A4 – 2 sztuki,
- blok rysunkowy kolorowy A4 – 2 sztuki,
- blok rysunkowy biały A4- 2 szt.,
- blok techniczny biały A3 – 1 sztuka,
- blok techniczny kolorowy A3 – 1 sztuka,
- brystol – 3 duże arkusze, różne kolory,
- bibuła – 3 kolory,
- 16-kartkowy zeszyt w linie, który ma dwa kolory linii: niebieski i czerwony,
- 16-kartkowy zeszyt w kratkę,
- plastelina (opakowanie 12-18 kolorów, miękka w dotyku) – 1szt.,
- pastele olejne,
- klej w sztyfcie- 2 sztuki,
- klej magic w plastikowej tubce – 2sztuki
- farby plakatowe (12 kolorów)
- kubek do malowania farbami,
- pędzelki różnej grubości – 3szt.
- podkładka/ folia na ławkę,
- teczki A4 na prace plastyczne (na gumkę) – 3 szt.
- koszulki na dokumenty A4- 20szt. ( niepodpisane)
- 5 kopert ( niepodpisane),
- 2 ryzy białego papieru ksero
- pudełko chusteczek higienicznych ( opakowanie po 100 szt., w kartoniku)– 2 opakowania,
- ręcznik papierowy – 2 opakowania typu megarolka,
- mydło w płynie (najlepiej hipoalergiczne, kozie mleko)– 2 opakowania (albo 1 opakowanie uzupełniające o pojemności 1l),
- strój na gimnastykę w worku tekstylnym,
- ubranie ( bluzka, spodenki, skarpetki, majtki) na zmianę w oddzielnym worku tekstylnym/ reklamówce,
- obuwie na zmianę (wygodne, łatwe do ubrania; typu kapcie przedszkolne, trampki).
Proszę o podpisanie wszystkich rzeczy ( kredki ołówkowe, pędzelki – każdy osobno;) oraz przygotowanie na pierwszy dzień nauki w szkole tekturową wizytówkę dla dziecka (zgięta kartka z białego bloku technicznego z napisanym imieniem dziecka).
„Maj”
Ostatnie dwa miesiące w „0” to wiele przygód. Przedszkolaki uczyły się – bawiąc, jak i poznawały najbliższą okolicę podczas wycieczki do Biblioteki Miejskiej, wizyty w gospodarstwie „Rajskie Łąki”. Co miesiąc, w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek”, wykonywały zadania, które zachęcają do poznawania i bajek, jak i kształtują więzi międzypokoleniowe.
„Kwiecień w zerówce”
Przed świętami wielkanocnymi dzieci przygotowały własne ozdoby świąteczne. Z okazji „Dnia Ziemi”- posprzątały teren wokół Szkoły. W tygodniu poprzedzającym święta majowe –dzieci w oddziale „0” poznały symbole narodowe, pogłębiły wiedzę o Polsce oraz przygotowały własne flagi.
Diana Dobruchowska-Osowska
„W marcu jak w garncu”
21 marca Dzieci z „0” przegnały mroźną Zimę, a przywitały kolorową Panią Wiosnę zabawą, instrumentami muzycznymi oraz przepięknymi pracami plastycznymi. 21 marca to nie tylko 1 dzień Wiosny, ale także „Dzień Kolorowej Skarpetki”, jako symbolu więzi z osobami z Zespołem Downa, o czym Przedszkolaki pamiętały. Tradycyjnie zostały wykonane zadania z projektu czytelniczego „ Magiczna moc bajek” w sposób kreatywny i konstruktywny.
Diana Dobruchowska-Osowska
Dzieci z grupy „0”
przeżyły w tym semestrze wiele przygód. Przedszkolaki poznały nie tylko tajniki czytania, pisania, liczenia, ale również świetnie bawiły się podczas Dnia Przedszkolaka, Dnia Pluszowego Misia, Dnia Postaci z Bajek, Barbórek, Mikołajek, Balu Karnawałowego. Podczas zimowych dni dokarmiały ptaki, dosypując im karmy do karmnika. Co miesiąc, w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek”, wykonywały zadania, które zachęcają do poznawania i bajek, jak i kształtują więzi międzypokoleniowe, rozbudzają ciekawość świata i uwrażliwiają na inne osoby. Dzieci z grupy „0” przeżyły w tym semestrze wiele przygód. Przedszkolaki poznały nie tylko tajniki czytania, pisania, liczenia, ale również świetnie bawiły się podczas Dnia Przedszkolaka, Dnia Pluszowego Misia, Dnia Postaci z Bajek, Barbórek, Mikołajek, Balu Karnawałowego. Podczas zimowych dni dokarmiały ptaki, dosypując im karmy do karmnika. Co miesiąc, w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek”, wykonywały zadania, które zachęcają do poznawania i bajek, jak i kształtują więzi międzypokoleniowe, rozbudzają ciekawość świata i uwrażliwiają na inne osoby.