Biblioteka – Dobre miejsce dla człowieka III Klub Odkrywców Książek
Z radością informujemy, iż nasza szkoła po raz trzeci przystąpiła do ogólnopolskiego programu „Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka”.
W ramach programu przez cały rok szkolny będziemy proponować różne zadania czytelnicze. Pierwszym z nich w tym roku szkolnym jest Klub Odkrywców Książek.
Zabawa ta skierowana jest do uczniów klas 2 – 8. W jej trakcie uczniowie mają za zadanie przeczytać 3 książki z określonych kategorii i zrealizować jedno wyzwanie czytelnicze. W bibliotece czekają specjalne karty do gry „Klub Odkrywców Książek ” oraz lista wyzwań, z których należy wybrać jedno. Wykonanie każdego działania będzie nagradzane specjalnym bonusem, kryjącym się pod kodem QR, który odbierzecie w bibliotece.
Serdecznie zapraszamy!



Wakacyjne wyzwanie z biblioteką
Zachęcamy wszystkich uczniów do udziału w naszej letniej zabawie czytelniczej, która już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem. Inicjatywa ma za zadanie zachęcenie dzieci i młodzieży do sięgania po książki również w czasie wakacji.
Na czym polega zadanie: Zadanie polega na aktywnym spędzeniu wakacji oraz wykonaniu zadań umieszczonych na karcie.
Gotowe karty można odebrać w bibliotece przy okazji zwrotu książek lub podręczników.
Wypełnione karty powinny być zwrócone we wrześniu, otrzymacie wówczas zakładki do książek oraz drobne upominki za wykonanie zadania. Wtedy też dowiemy się ilu uczniów dotrwało do końca tej literackiej przygody.
Trzymamy kciuki za wszystkich uczestników i życzymy wielu inspirujących chwil z książką w ręku.
Dołącz do zabawy i odkryj magię książek tego lata!
Wakacyjne wyzwanie z biblioteką to czwarte działanie w ramach programu „Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka”.



Starsi uczniowie czytają młodszym z teatrzykiem Kamishibai
W maju została zorganizowana akcja czytelnicza polegająca na inspirowaniu do czytania młodszych uczniów przez ich starsze koleżanki. Uczennice klasy 7c: Barbara Przybylska, Amelia Grojs, Aleksandra Suchorzebska i Agata Tomaszewska odwiedziły klasy 1 i 2 z teatrzykiem Kamishibai. Zademonstrowały i przeczytały książki pt. „Noc w bibliotece” oraz „W zdrowym ciele zdrowy duch – czyli jak uwolnić się od smartfona”. Dzieciom bardzo podobała się prezentacja książek w formie teatrzyku.
Kamishibai (jap. 紙芝居 kami-shibai, kami – papier, shibai – teatr, przedstawienie, dramat, sztuka) –teatr ilustracji, teatr obrazkowy, dosłownie: papierowy teatr. Jest to tradycyjna japońska sztuka opowiadania historii za pomocą ilustracji wykonanych na kartonowych planszach, wsuwanych do małej, płaskiej, drewnianej, otwartej częściowo skrzynki, pełniącej rolę sceny/ekranu. Kamishibai można porównać do wędrownego teatru marionetkowego, w którym miejsce lalek zajmują obrazy.
Akcja ta jest trzecim działaniem w ramach tegorocznej edycji programu „Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka”.









IX Szkolny Konkurs Pięknego Czytania
Już po raz dziewiąty odbył się w naszej szkole Konkurs Pięknego Czytania organizowany przez nauczycielki bibliotekarki. 8 maja 2025r. wytypowani uczniowie klas 4-7 zaprezentowali fragmenty wybranych przez siebie tekstów literackich oraz wylosowanego fragmentu z serii książek o Harrym Potterze. Nawiązaliśmy tym samym do 30-lecia szkoły, gdyż właśnie ta seria cieszyła się największym zainteresowaniem, najdłużej i najczęściej była wypożyczana przez kolejne roczniki czytelników.
Konkurs miał na celu popularyzację książek i czytelnictwa, wdrażanie do staranności przekazu językowego i dbałości o piękno języka ojczystego.
1 m-ce i tytuł Mistrza Pięknego Czytania zdobyła Barbara Przybylska z kl. 7c
2 m-ce Magdalena Gaweł z kl. 6b
3 m-ce Maksymilian Bona z kl. 4a
Wyróżnienia zdobyły uczennice:
Lena Narloch z kl. 5b
Agata Olszewska z kl. 6c
Eliza Wąs z kl.7b
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!










Poczytajmy sobie
„Poczytajmy sobie” to akcja czytelnicza dla rodziców i dzieci w ramach programu „Biblioteka dobre miejsce dla człowieka”. Chcemy zaprosić rodziców uczniów do czytania z dziećmi oraz rozmawiania z nimi na temat książek.
Akcję przeprowadzamy wśród uczniów klas pierwszych. Dzieci otrzymują Kartę pracy, którą uzupełniają wspólnie z rodzicami po przeczytaniu 4 książek. Pytania do rodziców, znajdujące się również na Karcie pracy, nawiązują do ulubionych książek przeczytanych w dzieciństwie a także inicjują rozmowy o bohaterach literackich.


