Konkurs LEGO
W bibliotece odbył się konkurs LEGO skierowany do wszystkich uczniów naszej szkoły. Polegał na przygotowaniu budowli z klocków LEGO zainspirowanej scenką z przeczytanej książki. Wzięło w nim udział 19 uczniów. Przyniesione prace były bardzo różnorodne i pomysłowe.
Wyniki konkursu:
W kategorii klas 1-3
1 miejsce Karol Konopacki klasa 1b
2 miejsce Bartosz Kołodziejczyk klasa 2b
3 miejsce Maja Nowopolska klasa 1 a
W kategorii klas 4-8
1 miejsce Hubert Breszka klasa 7b
2 miejsce Hubert Fischer i Karolina Zwara z 8c
3 miejsce Barbara Przybylska 4 c i Igor Wojak 4 b
Wyróżnieni uczniowie otrzymali nagrody książkowe zakupione z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2021-25.
W bibliotece szkolnej przygotowano wystawę budowli.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za piękne prace a zwycięzcom gratulujemy sukcesu.



















Elektroniczna rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023
Od dnia 16 maja 2022r. będzie aktywna strona elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Od tego dnia do 20 czerwca 2022 r., każdy uczeń klasy 8 powinien założyć sobie konto, wypełnić wniosek, wydrukować go i dostarczyć do wybranej przez siebie szkoły pierwszego wyboru. Można to zrobić przez stronę www.powiatstarogard.pl i zakładkę Rekrutacja lub przez stronę dowolnej szkoły ponadpodstawowej.
Szkolny Punkt Informacyjny znajduje się w bibliotece.
Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdują się na stronie: https://powiatstarogard.pl/wydzial-edukacji/rekrutacja-do-szkol-ponadpodstawowych/
VI Szkolny Konkurs Pięknego Czytania
26 kwietnia odbył się w naszej szkole VI Konkurs Pięknego Czytania. Uczniowie klas 4-7 rywalizowali ze sobą o tytuł Mistrza Pięknego Czytania. Na początku prezentowali przygotowany przez siebie tekst, następnie czytali wylosowany fragment, który przygotowany został przez nauczycielki spośród nowości zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Oceniano poprawność, płynność, dykcję oraz interpretację czytanego tekstu. Z wielką przyjemnością wysłuchano przedstawionych przez uczniów fragmentów książek.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I m-ce Michalina Glazer kl. 4a II m-ce Amelia Markowska kl. 5b III m-ce exaequo Zofia Weihsbrodt kl. 7a i Antonina Mosińska kl. 7c
Wyróżnienia: Łukasz Sikora kl. 4b Agata Tomaszewska kl. 4c Damian Ślusar kl. 5a Vanessa Kosiedowska kl. 6b Maria Cybulska kl. 7b
Gratulujemy!!!











Skarpetki na tropie – projekt czytelniczy
W klasach 3 b i 3c przeprowadzono projekt czytelniczy pod tytułem „Skarpetki na tropie”. Wcześniej, we wszystkich klasach nauczania wczesnoszkolnego, ogłoszono konkurs plastyczno-techniczny na skarpetkową maskotkę. Uczniowie wykonali piękne prace, które zostały ocenione przez jury i nagrodzone książkami oraz dyplomami.
Następnie zapoznano uczniów klas 3 z serią książek Justyny Bednarek o przygodach skarpetek. Nawiązując do jednego z opowiadań, uczniowie na podstawie otrzymanych tekstów wykonali ilustracje, które po złożeniu stworzyły książkę do teatrzyku Kamishibai. Na zakończenie zajęć klasa zaprezentowała swoją pracę wychowawcy.
Celem projektu było propagowanie wartościowej literatury zakupionej w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, a także rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i rozwijanie twórczości plastycznej i manualnej.






















Projekt czytelniczy w klasie 1
Uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w projekcie czytelniczym pt. „Bohater, którego poznałem w bibliotece”. Wcześniej poproszono dzieci aby stworzyły wystawę książek, pluszaków i figurek przedstawiających smoki. Przeprowadzono zabawy ruchowe, rozwiązywano krzyżówkę dotyczącą baśni i legend oraz zaprezentowano literaturę związaną z tematem projektu dostępną w bibliotece szkolnej. W dalszej części zajęć przedstawiono uczniom małego smoka Pompona, czytając fragment książki Joanny Olech „Pompon w rodzinie Fisiów”. Następnie uczniowie klasy 1a wykonali figurki smoków z plasteliny, a uczniowie klasy 1b stworzyli książkę o smokach z wykonanych podczas zajęć rysunków. Na zakończenie spotkania wszystkie dzieci otrzymały książki pt. „Pierwsze abecadło”.












